Kompleksowe stanowiska testowe

Opracowanie nowego produktu w branży tak wymagającej wymusza na producentach zastosowanie stanowisk testowych o najwyższym poziomie dokładności i dynamiki pomiaru wielkości mechanicznych. Nasza oferta zapewnia największym producentom kompetentny dobór przetworników momentu obrotowego, siły, przemieszczenia, ciśnienia, kompletnych układów do analizy naprężeń oraz kompleksowy system akwizycji danych. 

Realizacja:

Kompleksowe stanowiska testowe(1)
Kompleksowe stanowiska testowe(2)
Kompleksowe stanowiska testowe(3)
Kompleksowe stanowiska testowe

 

Przykłady wykorzystanych produktów:


U10M

C2

SomatXR

WA T

1-CATMAN-AP

P3IC

T20WN

T40B

 

Kompleksowe stanowiska testowe i diagnostyczne - morze możliwości

Kompleksowe stanowiska testowe używane w szeroko pojętej branży motoryzacyjnej są bardzo precyzyjne i w pełni zautomatyzowane.
To, jak efektywne będzie działanie układu napędowego, zależne jest od stanu technicznego jego zespołów i mechanizmów. Stan techniczny układu napędowego pogarsza się bowiem w wyniku oddziaływania zewnętrznych i wewnętrznych czynników podczas jego eksploatacji. W takiej sytuacji konieczne jest regularne sprawdzanie jego stanu technicznego, w formie badań diagnostycznych.
Badania diagnostyczne układu napędowego składają się ze sprawdzania stanu technicznego silnika, a także układu przeniesienia napędu. Stan całego układu napędowego ocenia się na podstawie wiedzy o wartościach ogólnych parametrów diagnostycznych pojazdu (tj. mocy na kołach napędowych, zużycia paliwa, drogi wybiegu), jak również wartości ogólnego luzu kątowego układu napędowego.

Dzięki rozwojowi technologii, posługując się sprzętem pomiarowym HBM możemy odbierać i analizować równolegle parametry silnika, jakość spalin, zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy, i wiele innych. Poniżej przedstawiono kilka przykładów aplikacji zbudowanych na sprzęcie pomiarowym HBM.

  • System badania i diagnostyki silników hydraulicznych o zmiennej prędkości
Firma InTest opracowywała nowy wszechstronny test bench dla silników hydraulicznych. Przetwornik momentu obrotowegoT40B jest bardzo dobrze znany dzięki wyjątkowej precyzji, powtarzalności i pewności wyników. To urządzenie testowe skonstruowane jest do statycznych i dynamicznych pomiarów momentu obrotowego niezbędnych do celów hydraulicznych.

  • Stanowisko do testowania pojazdów HORIBA VULCAN
Grupa HORIBA jest jednym z wiodących światowych dostawców systemów testujących i diagnozujących dla motoryzacji. Firma HORIBA stanęła przed szczególnym wyzwaniem podczas opracowywania swojego stanowiska testowego dla pojazdów VULCAN.
Międzynarodowe przepisy dotyczące emisji spalin określają znormalizowane cykle jazdy, które można wykonywać na stanowiskach testowych pojazdów, takich jak np. "Vulcan" firmy HORIBA - w celu wykazania osiągów, wzorców emisji i zużycia paliwa przez pojazd.
Stanowisko testowe zbudowane z napędu do symulacji realistycznych obciążeń takich jak stoki, pochyłości lub płaskie drogi, aby poprawnie ocenić wydajność, emisję spalin i wzorce zużycia pojazdu. Test bench ma tylko jeden silnik na oś, usytuowany pomiędzy rolkami napędowymi. Dzięki tej technologii osiągnięto krótsze wały, a zatem ulepszone reakcje dynamiczne. Moment obrotowy osi jest zapisywany za pomocą pojedynczego przetwornika siły U10M który zbiera dane pomiarowe czyli wartości reakcji pod korpusem silnika. Następnie wyniki próbkowania zostają pomnożone przez długość ramienia mierzonego od osi wału do punktu przyłożeni, czyli do czujnika siły U10M.
Kluczowym czynnikiem wpływającym na powtarzalność wyników w tym przypadku jest jak najdokładniejsze określenie momentu obrotowego na napędzie. Dokładność całego układu zależy od właściwości metrologicznych zastosowanego przetwornika, ponieważ moment obrotowy jest iloczynem siły pomnożonej przez ramię dźwigni. Jeżeli wyniki przetwornika są nieprecyzyjne, może to budzić wątpliwości co do sensowności całego badania i diagnostyki na stanowisku badawczym pojazdu.
Przykład pokazuje: Każde stanowisko testowe jest tak dobre, jak zastosowana w nim technologia pomiarowa. Dokładność i wiarygodność wyników pomiarów z zastosowanego przetwornika decyduje o sensowności badań przeprowadzonych w późniejszym terminie. Dzięki szerokiemu portfolio produktów, od czujników przez elektronikę pomiarową po oprogramowanie, HBM oferuje rozwiązania diagnostyczne dla wszystkich rodzajów zadań i umożliwia lepsze wyniki na stanowiskach testowych.

  • Stanowiska kalibracyjne TORQCAL
Referencyjne momentomierze TB2 niemieckiego producenta HBM zapewniają bardzo dokładne wyniki pomiarów i diagnostyki w nowym typie systemu kalibracji momentu obrotowego dla stanowisk testowych silnika. System TORQCAL firmy HORIBA Automotive Test Systems gwarantuje w pełni automatyczną kalibrację z wysoką repetycyjnością wyników, jednocześnie analizując dane poprawia swoje osiągi. Krótki czas konfiguracji i kalibracji pomagają podwyższyć wydajność i zaoszczędzić czas przy konstruowaniu nowego silnika.

  • Stanowiska testowe silników elektrycznych - Bertrandt
W czasach wzrostu cen paliw i wraz z rosnącą świadomością przyczyn i skutków zmian klimatycznych, emisje spalin z pojazdów są poddawane ściślejszej kontroli. Coraz więcej osób uważa, że pojazdy z napędem elektrycznym to przyszłość motoryzacji, dlatego każdy potentat samochodowy opracowuje koncepcje nowych pojazdów elektrycznych do swojej linii produktów. Aby stale poprawiać wydajność silników elektrycznych, firma Bertrandt Ingenieurbüro GmbH testuje dla swoich klientów elementy napędowe pojazdów elektrycznych. Celem badań diagnostycznych jest znalezienie najbardziej wydajnych ustawień silnika, najwyższej mocy maksymalnej i optymalnych parametrów zawieszenia samochodu. Dzięki nowemu systemowi pomiarowemu opartemu na analizatorze mocy eDrive firmy HBM najwyższej jakości dane są dostarczane, analizowane i zapisywane dzięki automatycznej kontroli spustu. System składa się z czujnika momentu obrotowego, systemu akwizycji danych do ultraszybkich pomiarów z rodziny Genesis oraz przetwornika temperatury. Rozwiązanie pomiarowe eDrive rejestruje wszystkie istotne dla procesu dane w wysokiej rozdzielczości takie jak natężenie i napięcie prądu, sprawność silnika, jego prędkość i moment obrotowy.