Kompleksowe stanowiska testowe

Opracowanie nowego produktu w branży tak wymagającej wymusza na producentach zastosowanie stanowisk testowych o najwyższym poziomie dokładności i dynamiki pomiaru wielkości mechanicznych. Nasza oferta zapewnia największym producentom kompetentny dobór przetworników momentu obrotowego, siły, przemieszczenia, ciśnienia, kompletnych układów do analizy naprężeń oraz kompleksowy system akwizycji danych. 

Realizacja:

Kompleksowe stanowiska testowe(1)
Kompleksowe stanowiska testowe(2)
Kompleksowe stanowiska testowe(3)
Kompleksowe stanowiska testowe

 

Przykłady wykorzystanych produktów:


1-P3IC/50BAR

1-WA/50MM-T

C2

1-U10M/25KN

1-T20WN/100NM

1-CATMAN-AP

K-T40B-002R

1-MX840B-R

 

Kompleksowe stanowiska testowe  - morze możliwości

Kompleksowe stanowiska testowe używane w szeroko pojętej branży motoryzacyjnej są bardzo precyzyjne i w pełni zautomatyzowane. Dzięki rozwojowi technologii, posługując się sprzętem pomiarowym HBM  możemy odbierać i analizować równolegle  parametry silnika, jakość spalin, zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy, i wiele innych. Poniżej przedstawiono kilka przykładów aplikacji zbudowanych na sprzęcie pomiarowym HBM.

System badania silników hydraulicznych o zmiennej prędkości
Firma InTest opracowywała nowy wszechstronny test bench dla silników hydraulicznych. Przetwornik momentu obrotowegoT40B jest bardzo dobrze znany dzięki wyjątkowej precyzji, powtarzalności i pewności wyników. To urządzenie testowe skonstruowane jest do statycznych i dynamicznych pomiarów momentu obrotowego niezbędnych do celów hydraulicznych.

Stanowisko do testowania pojazdów HORIBA VULCAN
Stanowisko testowe zbudowane z napędu do symulacji realistycznych obciążeń takich jak stoki, pochyłości lub płaskie drogi, aby poprawnie ocenić wydajność, emisję spalin i wzorce zużycia pojazdu. Test bench ma tylko jeden silnik na oś, usytuowany pomiędzy rolkami napędowymi. Dzięki tej technologii osiągnięto krótsze wały, a zatem ulepszone reakcje dynamiczne. Moment obrotowy osi jest zapisywany za pomocą pojedynczego przetwornika siły U10M który zbiera dane pomiarowe czyli wartości reakcji pod korpusem silnika. Następnie wyniki próbkowania zostają pomnożone przez długość ramienia mierzonego od osi wału do punktu przyłożeni, czyli do czujnika siły U10M.

Stanowiska kalibracyjne TORQCAL
Referencyjne momentomierze TB2 niemieckiego producenta HBM zapewniają bardzo dokładne wyniki pomiarów w nowym typie systemu kalibracji momentu obrotowego dla stanowisk testowych silnika. System TORQCAL firmy HORIBA Automotive Test Systems gwarantuje w pełni automatyczną kalibrację z wysoką repetycyjnością wyników, jednocześnie analizując dane poprawia swoje osiągi. Krótki czas konfiguracji i kalibracji pomagaja podwyższyć wydajność i zaoszczędzić czas przy konstruowaniu nowego silnika.

Stanowiska testowe silników elektrycznych - Bertrandt
W czasach wzrostu cen paliw i globalnych zmian klimatycznych pojazdy z napędem elektrycznym to przyszłość motoryzacji, dlatego każdy potentat samochodowy opracowuje koncepcje nowych pojazdów elektrycznych do swojej linii produktów. Celem badań jest znalezienie najbardziej wydajnych ustawień silnika, najwyższej mocy maksymalnej i optymalnych parametrów zawieszenia samochodu. Dzięki nowemu systemowi pomiarowemu opartemu na analizatorze mocy eDrive firmy HBM najwyższej jakości dane są dostarczane, analizowane i zapisywane dzięki automatycznej kontroli spustu. System składa się z czujnika momentu obrotowego, systemu akwizycji danych do ultraszybkich pomiarów z rodziny Genesis oraz przetwornika temperatury. Rozwiązanie pomiarowe eDrive rejestruje wszystkie istotne dla procesu dane w wysokiej rozdzielczości takie jak natężenie i napięcie prądu, sprawność silnika, jego prędkość i moment obrotowy.