Stanowisko testowe dla helikopterów

Ten helikopter jest pierwszym śmigłowcem opracowanym i wyprodukowanym w Szwajcarii i jest całkowicie nowym rozwiązaniem: lekki, jednosilnikowy, wielofunkcyjny śmigłowiec ma kadłub z kompozytu włóknistego, który jest unikalny na rynku.

Realizacja:

Stanowisko testowe dla helikopterów2
Stanowisko testowe dla helikopterów1
Stanowisko testowe dla helikopterów4
Stanowisko testowe dla helikopterów3

 

Przykłady wykorzystanych produktów:


S9M

Seria LY

U10M

QuantumX

T22

1-CATMAN-AP

Seria RY

T40B

 

Helikopter na stanowisku badawczym: HBM pomaga Marenco Swisshelicopter w podniesieniu samolotu SKYe SH09 z ziemi

Cztery lata od deski kreślarskiej do udanego lotu testowego. Jeszcze dwa lata do dostarczenia klientom pierwszych dziesięciu śmigłowców w 2016 roku. Taki jest ambitny harmonogram Marenco Swisshelicopter (Marenco) na model śmigłowca Marenco SKYe SH09.

Zaprojektowanie tak przełomowego modelu było wyzwaniem dla twórców SKYe SH09, wymagającym wszystkich ich umiejętności. Twórcy potrzebowali również niezawodnych partnerów, którzy pomogliby im urzeczywistnić marzenie o lataniu szwajcarskim samolotem. Ze względu na swoje potrzeby pomiarowe Marenco znalazło właśnie takiego partnera w firmie HBM, która dostarczyła niezawodną technologię pomiarową, know-how i pasję potrzebne do tego, aby SKYe SH09 odniosło sukces.

SKYe SH09 - zbudowany od podstaw

Marenco Swisshelicopter dokonał nie mniej niż opracowanie całkowicie innowacyjnego śmigłowca w klasie 2,5 tony - i to w rekordowym czasie. Rozwój rozpoczął się w 2010 roku. Dostawa pierwszych śmigłowców do klientów planowana jest na 2016 rok. Deweloperzy zaczęli od zera. Nie było żadnych poprzednich modeli, do których można by się zwrócić, a rynek nie oferował porównywalnego produktu.

Aby spodobać się najbardziej wymagającym klientom, SKYe SH09 wyznacza nowe standardy w swojej klasie pod względem wysokiej wydajności, emisji hałasu, opłacalności i różnorodności w swojej klasie. Jest to możliwe dzięki połączeniu potężnego napędu z unikalnym na świecie kadłubem helikoptera, wykonanym w całości z włókna węglowego, który można również łatwo dostosować do szerokiego zakresu wymagań.

Ustawienie wysokiego poprzeczki dla wiarygodności pomiaru

Wyznaczając wysokie standardy dla pierwszego szwajcarskiego śmigłowca, Marenco postawił również swoim partnerom projektu wysokie wymagania, aby zapewnić dostawę w 2016 roku. Firma potrzebowała dokładnego sprzętu testowego do weryfikacji bezpieczeństwa, aby mogła otrzymać certyfikat typu od Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i jej amerykańskiego odpowiednika, Federalnej Administracji Lotniczej (FAA). Certyfikat ten stwierdza, że ​​projekt produkcji samolotu jest prawidłowy. Z tego względu konieczne było wybranie niezawodnej technologii pomiarowej, która zapewniłaby precyzyjne wyniki pomiarów.

Deweloperzy firmy korzystali w przeszłości z rozwiązań HBM i mieli pozytywne doświadczenia, dlatego Marenco zdecydowało się na współpracę z HBM w celu pomiaru odkształceń, sił i momentu obrotowego dzięki wytrzymałej i niezawodnej technologii pomiarowej.

Rozwiązania dla całego łańcucha pomiarowego, w tym przetworniki wykonane na zamówienie

Od czasu wyboru HBM, Marenco polega na zaawansowanych technologicznie rozwiązaniach HBM w krytycznych punktach procesu rozwoju, szczególnie w przypadku stanowisk testowych w wieży wirowej oraz wirnika głównego i ogonowego.

Trzy przetworniki siły U10M w wieży wirowej mierzą statyczne i dynamiczne siły rozciągające i ściskające wirnika helikoptera. Większość momentu obrotowego jest obliczana bezpośrednio z trzech przetworników siły.

Stanowisko testowe dla głównej przekładni wykorzystuje zmienny cyfrowy przetwornik momentu obrotowego T40B z magnetycznym systemem pomiaru prędkości obrotowej do precyzyjnego zbierania danych, nawet przy niskich prędkościach.

Cztery trójskładnikowe przetworniki opracowane na zamówienie przez HBM dla firmy Marenco. Przetworniki te służą do dynamicznych pomiarów sił osiowych Fz oraz sił poprzecznych Fx i Fy. Statyczne manewry lotu można symulować jeden do jednego za pomocą trójskładnikowego przetwornika.

Stanowisko testowe dla wirnika ogonowego zawiera kompaktowy przetwornik HBM T22 do prostych zastosowań związanych z momentem obrotowym oraz dodatkowy przetwornik siły HBM S9M.

Oprócz przetworników siły i momentu obrotowego, które wykorzystuje na stanowiskach badawczych, Marenco prowadzi również badania eksperymentalne komponentów przy użyciu tensometrów HBM. Wskaźniki są umieszczane na komponentach, a następnie oceniane i analizowane za pomocą wydajnych systemów akwizycji danych z rodziny HBM QuantumX oraz oprogramowania HBM catman.

Rozwiązania HBM z nawiązką spełniły oczekiwania deweloperów Marenco, a firma będzie nadal polegać na HBM w zakresie technologii pomiarowej, w miarę zbliżania się do daty dostawy w 2016 r. I w przyszłości.